Hjem Branchenyt 3 udvider 3LikeHome

3 udvider 3LikeHome

20789
0
DEL
I marts droppede 3 som den første operatør herhjemme roamingafgiften på data, tale, sms og mms i seks lande: Hongkong, Irland, Italien, Storbritannien, Sverige og Østrig. Siden lanceringen af 3’s nye koncept, 3LikeHome, er forbruget af data steget med 5000 procent i nogle lande. Nu udvider teleselskabet konceptet til at omfatte yderligere fire lande: Frankrig, Norge, Schweiz og Tyskland.”Den massive stigning i kundernes forbrug taler for sig selv. Der er ingen tvivl om, at vi har ramt et helt centralt behov. Og derfor udvider vi nu med endnu flere lande. Vi mener stadig, at det er på tide at gøre op med forbrugernes frygt for regninger, der løber løbsk, hvis man bruger data i udlandet,” siger 3’s administrerende direktør, Morten Christiansen.

Med udvidelsen af 3LikeHome introducerer 3 også en ny frontfigur. Snoop Dog.

Det kræver store armbevægelser at skille sig ud på telemarkedet, der karakteriseres af slagtilbud og priskrig præsenteret i utallige kampagner og skiftende reklameuniverser. I kampen om kundernes opmærksomhed har 3 derfor indgået samarbejde med den verdenskendte musiker og producer Snoop Dogg.

”Med vores nye reklameunivers ønsker vi at sætte et solidt aftryk i danskernes bevidsthed. Vi har derfor kigget ud over Danmarks grænser og allieret os med en berømthed af international kaliber. Sammen med vores populære hund skal Snoop Dogg løfte vores brand til nye højder. Han er en kunstner med kant, der ikke er bange for at bryde grænser. Og det er vi som brand heller ikke,” fortæller Eri Tomi-Gottschau, marketingchef for privatmarkedet hos 3.

I det nye univers flankeres Snoop Dogg af 3’s Boston Terrier-hund, der tidligere har øget teleselskabets brandværdi.

”Efter vores mening er Snoop Dogg oplagt til at relancere vores populære hund, som sammen med sangskriveren og produceren Remee har vist sig at være de to reklameuniverser, som vores kunder har følt størst sympati for. Hunden udtrykker loyalitet og trofasthed og har en evne til at formidle vores produkter i øjenhøjde,” siger Eri Tomi-Gottschau og fremhæver, at det kreative miks af rapperen, hunden og hittet ”Who Am I (What’s My Name)” skal skabe opmærksomhed og genkendelighed i et marked, hvor det kan være svært for forbrugerne at skelne det ene teleselskab fra det andet.