Apps

Salg fra App Store på over 10 mia. dollar i 2013

Et af de mange succeskriterier for Apple er App Store. Punktum. Og at der både findes mange apps og at der sælges mange, ved vi og får altid at vide, når Apple holder deres præsentationer. I går kunne Apple meddele, at en ny hjørnesten er blevet opnået – kunderne brugte over 10 mia. dollar i App Store i 2013, inklusive over 1 mia. dollar i december måned.

“Vil vil gerne takke vores kunder for at have gjort 2013 til det hidtil bedste år i App Store”, sagde Eddy Cue, Apples Senior Vice President of Internet Software and Services. “Udbuddet af apps op til jul var fantastisk, og vi glæder os til at se, hvad udviklerne finder på i 2014”.

Med introduktionen af iOS 7 blev udviklerne i stand til at skabe utrolige apps, der udnytter den nydesignede brugergrænseflade og de over 200 nye funktioner og API’er. Udviklere som Evernote, Yahoo!, AirBnB, OpenTable, Tumblr, Pinterest og American Airlines nytænkte brugeroplevelsen helt fra bunden og bragte indholdet helt frem i forreste række, samtidig med at de forbedrede appsenes effektivitet og ydeevne.

I 2013 kom der nogle overraskende succeser som Heads Up fra Ellen DeGeneres, Moves fra ProtoGeo, Afterlight fra Simon Filip og Impossible Road fra Kevin Ng. Mange af årets største succeser som Candy Crush Saga, Puzzles & Dragons, Minecraft, QuizUp og Clumsy Ninja blev skabt af internationale udviklere, mens Duolingo (USA), Simogo (Sverige), Frogmind (Storbritannien), Plain Vanilla Corp (Island), Atypical Games (Rumænien), Lemonista (Kina), BASE (Japan) og Savage Interactive (Australien) viste sig at være udviklere, som man skal holde øje med i 2014.

Den revolutionerende App Store har mere end en million apps til iPhone-, iPad- og iPod touch-brugere i 155 lande i hele verden og mere end 500.000 originale iPad-apps. App Store-kunder kan vælge mellem en utrolig række af apps i 24 kategorier, inklusive aviser og tidsskrifter i Bladkiosk, spil, erhverv, nyheder, sport, sundhed og fitness, rejser og børn.

 

Comment here