Hjem Nyheder Samsung lancerer Mobile Care forsikring i Danmark

Samsung lancerer Mobile Care forsikring i Danmark

5483
0
DEL

Samsung lancerer nu forsikringen Samsung Mobile Care i Danmark for nyere Samsung-telefoner*. I samarbejde med forsikringsselskabet Allianz får kunder, der tilvælger forsikringen, hjælp af autoriserede teknikere i tilfælde af skade. Desuden kan kunden være sikker på, at reparationen altid sker med originale dele fra Samsung.

– Vi ved, at livet kan være uforudsigeligt og vi ønsker, at vores kunder skal føle sig trygge, når de bruger en Samsung-telefon. Ved at tilbyde en reparationsgaranti og service direkte fra et af vores autoriserede servicecentre, kan vi sikre, at kvaliteten opretholdes, samtidig med at produktets levetid forlænges “, siger Oscar Nöjd, Business Development Manager Mobil for Samsung i Norden.

Fri for bekymringer
I en uforudsigelig hverdag er skader på telefonen svære at undgå. Men det skal ikke begrænse, hvor eller hvordan telefonen anvendes. Samsung Mobile Care dækker op til to uheldsskader inden for to år. Det betyder, at uventede skader, som eksempelvis en ødelagt skærm, er en del af forsikringen.

Samsung Mobile Care fungerer som et supplement til en garanti eller familieforsikring. Som regel vil hverken reklamationsretten eller den almindelige garanti kompensere for skader forårsaget af uheld, tab af telefonen eller væskeskader – det gør Samsung Mobile Care derimod.

En familieforsikring yder kun beskyttelse for utilsigtet skade, hvis der er tilknyttet en såkaldt All-Risk forsikring/Liability forsikring. Det er normalt en separat tillægsforsikring. Derudover skal der i de fleste tilfælde betales en høj selvrisiko (ofte 1.500-2.000 kroner). Når erstatningen fra familieforsikringen skal beregnes, modregnes ofte et såkaldt aldersfradrag – allerede fra produktet er 6 måneder gammelt. Med Samsung Mobile Care er selvrisikoen kun på 750 kroner og der modregnes intet aldersfradrag.

Samsungs servicestandard
Samsung ved, hvor vigtigt det er at sikre en lang levetid for forbrugernes smartphones og opretholde deres originale kvalitet. Det er således kun autoriserede Samsung Service Centre, der udfører reparationer via Samsung Mobile Care, og eventuelle reservedele udskiftes udelukkende med originale dele fra Samsung. For at sikre, at processen bliver så effektiv som mulig, er kunden kun i kontakt med Samsung-repræsentanter og erfarne teknikere under hele processen.
Samsung Mobile Care kan købes via Samsungs hjemmeside i op til 30 dage efter at du har købt telefonen med 30 dages opsigelsesret. Forsikringen kan betales direkte ved køb eller via månedlig afbetaling.

For yderligere information besøg http://www.samsung.dk/mobilecare
Samsung Mobile Care koster 969 kr. for to års forsikring, eller 49 kr. om måneden i 24 måneder.

*Samsung Mobile Care er tilgængelig for modellerne: Samsung Galaxy S7, S7 edge, S8, S8+, Note8, S9 og S9+

Hvad dækker Samsung Mobile Care i forhold til øvrige forsikringer og garantier (der kan være forskelle afhængigt af den enkelte indboforsikring/familieforsikring)

Scenarie Samsung Mobile Care Produktgaranti Købeloven (Reklamationsretten) Familieforsikring
Uheldsskade
(eksempelvis ødelagt skærm)
Ja, op til 2 gange på to år. Nej Nej Oftest kræves en tillægsforsikring
Vandskader** Ja Nej Nej Til en vis grad***
Fabrikationsfejl/
indre skader
Nej, vil blive dækket af Samsungs garanti Ja, Samsungs forbrugergaranti er 2 år Ja Nej
Aldersfradrag Nej Nej Nej Ja, normalt hvis telefonen er ældre end 6 måneder
Selvrisiko 750 kr. Nej Nej Normalt ca. 1500-2000 kr.


**Se de fulde betingelser for detaljer.

** Samsung Mobile Care dækker pludselige og uforudsete skader, der opstår som følge af væskeskader. En standard indboforsikring dækker kun de skader, der opstår i forbindelse med lækage i hjemmet, det dækker ikke, hvis der spildes væske på produktet.