DEL

Det er hårdt at være nummer 2. Og nu prøver Swipp endnu engang med en forbrugerkampagne.

I dag lancerer Swipp en ny kampagne målrettet de danske forbrugere med omdrejningspunktet ’Vi er gode sammen’. Baggrunden for kampagnen er ganske enkelt, at mere end 70 pengeinstitutter er gode sammen om Swipp, mens kampagnens budskab er, at Swipp er god sammen med mobilen.

’Konceptet for kampagnen tager afsæt i, at de fleste ting i livet er bedre, når man er sammen om dem. Og det unikke ved Swipp er netop samarbejdet. Vi er mere end 70 pengeinstitutter, der arbejder sammen om Swipp. Ambitionen er at skabe den bedste mobilbetalingsløsning for både vores erhvervs- og privatkunder, og dermed bridrage til at bringe butikker og forbrugere tættere sammen. Det er samarbejdet mellem pengeinstitutterne, der giver butikkerne økonomiske fordele gennem Swipp’s konto-til-konto løsning. Og det er samarbejdet med butikkerne, der gør betalingssituationerne nemmere for forbrugeren.
Derfor har vi valgt at dyrke fællesskabet som det centrale tema i vores forbrugerkampagne. Vi mener at fællesskab er en sympatisk værdi, som vi gerne vil være med til at dele’, fortæller Peter Rosenstand, marketingdirektør i Swipp.
Kampagnen, der er udviklet af reklamebureauet Hjaltelin Stahl, kommer i kølvandet på Swipp’s erhvervskampagne, som udfoldede de unikke fordele Swipp tilbyder de danske butikker.

Forbrugerkampagnen består blandt andet af magasinannoncering, tv-reklamer, bannerannoncer og forskellige forbrugerhappenings. Kampagnen strækker sig hen over de næste 10 uger og undervejs vil Swipp løfte sløret for flere nye initiativer, som understreger, hvordan Swipp og butikkerne er gode sammen.

’Formålet med kampagnen er at positionere Swipp som et attraktivt betalingsmiddel med en appellerende og relevant position. Dermed ønsker vi naturligvis også at skabe downloads, brugere og betalinger med den nye Swipp-app. Kampagnens primære målgruppe er ’early adopters’, som er klar til at prøve mobilbetaling i butikker. Vi ved, at denne målgruppe gerne vil afprøve ny teknologi, hvis der er konkrete fordele forbundet med den. Og så ved vi, at en stor del af dem er socialt orienterede’, afslutter Peter Rosenstand, marketingdirektør i Swipp.

Se den første film fra Swipps forbrugerkampagne her: https://youtu.be/z0NfRYhzx90
Filmen er den første af flere.