Hjem Branchenyt TDC Groups mobilnetværk igen kåret som Danmarks bedste

TDC Groups mobilnetværk igen kåret som Danmarks bedste

561
0
DEL

For tredje år i træk konkluderer Teknologisk Institut, at TDC Group har landets bedste mobilnetværk.

TDC Group har på landsplan og regionalt den bedste samlede kundeoplevelse, hvilket betyder, at almindelige mobiltelefonsamtaler er tæt på fejlfri, samt at kunderne altid har den bedste adgang til 4G. Undersøgelsen konkluderer desuden, at TDC er bedst til video-streaming på landsplan, og så er selskabets mobilnetværk det hurtigste på download og markant hurtigere til upload end de øvrige operatører.

Undersøgelsen er foretaget i maj og juni måned 2017, og siden Teknologisk Instituts seneste test i 2016 er der sket en fordobling af mobildatatrafikken hos TDC.

– Igen i år tager vi førstepladsen med Danmarks bedste mobilnetværk. Rapporten fra Teknologisk Institut understreger samtidig, at vores kunder i den grad har fået øjnene op for at streame på vores superhurtige 4G-mobilnet, og at vi giver vores kunder den bedste oplevelse, siger Andreas Pfisterer, koncerndirektør i TDC Group med ansvar for mobilnettet, og tilføjer:

– TDC Group fortsætter naturligvis med sin ambitiøse opgradering af Danmarks bedste mobilnetværk. Alene i 2017 planlægger vi at sætte 65 nye mobilmaster i drift, så vi kan give kunderne den bedste oplevelse og det bedste produkt. Siden 2014 har vi investeret mere end 4 mia. kroner i det danske mobilnet.

Lytter til kunderne
Kunder på TDC’s netværk kan hjælpe til med at forbedre dækningen endnu mere. Med appen TDC Netperform kan alle konstatere, hvor hurtig en forbindelse de har. De enkelte målinger sendes samtidig anonymt til TDC Group, hvor målingerne giver TDC Groups teknikere mulighed for at finde ud af, hvor mobilnetværket ikke fungerer optimalt. Med TDC Netperform kan TDC Group direkte lytte til kunderne og forbedre dækningen.

Fakta om Teknologisk Instituts rapport:

  • Måling af mobildatadækning blev gennemført i maj og juni 2017 og er baseret på 500 målesteder tilfældigt udvalgt af Teknologisk Institut. Ved hvert målepunkt blev alle fire danske mobilnetværk testet på opkaldskvalitet, streamingkvalitet, samt upload- og downloadtid, som udgør dagligt brug af mobiltelefoner i dag.
  • Den gode kundeoplevelse er defineret som: 30 sek. fejlfri mobiltelefonsamtale – 10 Mbit download inden for 15 sek. – 10 Mbit upload indenfor 30 sek. – 60 sek. YouTube-video uden buffering-ventetid.
  • Du kan hente rapporten her.