Telia har i dag indgået en eksklusivitetsaftale med Merlins 48 landsdækkende butikker. Aftalen betyder, at Merlin indenfor telefoni, kun vil sælge Telias produkter og abonnementer, og dermed ryger de andre udbyder ud. Med eksklusivaftalen i de 48 Merlinbutikker og Telias egne 56 butikker får Telia i alt 104 butikker i Danmark, og dermed har Telia for alvor styrket sin position på detailmarkedet. Samarbejdet med Merlin sker ud fra Telias ønske om en klar tilstedeværelse i lokalområdet og i forbrugernes bevidsthed.
”Vi har en klar ambition om at blive mere tilgængelige i lokalområdet og markere os tydeligere i detailledet. Med opkøbet af 29 af Telekædens butikker før jul og nu med eksklusivitetsaftalen med Merlin går vi på under en måned fra 27 til 104 butikker, der kun sælger Telias telefoniprodukter,” siger Jesper Brøckner, adm. direktør i Telia.
Aftalen betyder, at Merlin kan tilbyde et større produktsortiment end tidligere, og at Merlins medarbejdere får en øget adgang til Telias systemer, hvilket giver hurtigere service i butikkerne.
”Aftalen sikrer os, at forbrugerne bliver mødt af et meget kompetent medarbejderteam i Merlin, som har 100 % fokus på vores telefoniprodukter. Aftalen vil øge vores markedsandel i markedet, og samtidig sikre os, at forbrugerne møder en bedre service fra Telias side,” udtaler Jesper Brøckner, adm. direktør i Telia.
Merlin har solgt Telias produkter i en årrække, men fra d. 1. januar 2007, da aftalen træder i kraft, fokuseres der 100 % på Telias produktportefølje indenfor abonnementer og services.
Comment here
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.