Telia deltager nu aktivt i kampen for at sikre forbrugerne mod ubehagelige overraskelser, og tilbyder sikringsmuligheder på alle abonnementer – også dem, som forældrene giver til deres børn.
Det bliver mere og mere udbredt, at børn får deres egen mobil, og mange forældre ser det som en tryghed at give deres barn en mobil. Når barnet færdes væk fra hjemmet, kan barnet nemlig ringe og SMS’e til forældrene, og de kan altid selv få fat i barnet. Men mobilen giver også børnene adgang til at surfe på internettet, tage og videresende billeder og downloade mobilt indhold, der betales via mobilabonnementet.
Alle Telias abonnementer er i dag lavet sådan, at forbrugeren kan få en børnesikring. Det vil sige, at man kan vælge om der f.eks. skal være et loft for, hvor meget man kan bruge for pr. måned. Dette kalder vi forbrugskontrol. Man kan også spærre for mobilt indhold, hvilket vil sige, at det ikke er muligt at downloade indhold som f.eks. spil, ringetoner og wallpapers.
”Vi har valgt ikke at gå ud med et specifikt børneabonnement, da vi har en klar holdning til, at man skal kunne sikres mod ubehagelige overraskelser på alle vores abonnementer. Det er samtidig utroligt vigtigt, at man som forældre tager en snak med sit barn om, hvad det vil sige at have en mobil, og hvad man må bruge den til. Ved aktivt at sætte sig ind i hvad barnet bruger mobilen til kan forældrene kontrollere forbruget”, siger Anders Rendtorff, kommunikationsdirektør i Telia.
Comment here
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.