HTC har netop offentliggjort sine planer om at bringe Virtual Reality (VR) et skridt nærmere massemarkedet. Sammen med Valve1, en global markedsleder inden for gaming, vil HTC transformere den måde, man som forbruger interagerer med teknologi og verden omkring sig. Headsettet HTC Vive2 bliver tilgængeligt i en udvikler-udgave i foråret 2015, mens det endelige produkt til forbrugere bliver tilgængeligt i slutningen af 2015.
“Det er sjældent, at en virksomhed har mulighed for at transformere den måde, mennesker interagerer med verden og kommunikerer med hinanden. Vi har tidligere lykkedes med den målsætning gennem vores prisvindende smartphones, og vi vil nu gøre det samme med VR-teknologi og muliggøre ting, man kun tidligere har drømt om”, siger VP for UK og Norden Peter Frølund.
Med HTC Vive bliver forbrugeren trukket ind i en ny verden på blot få sekunder. Med en 360-graders scanning af det rum, man befinder sig i, får man eksempelvis mulighed for at gå rundt og udforske et virtuelt rum, inspicere objekter fra flere vinkler og interagere med omgivelserne. Headsettet kommer med den højeste grafik-kvalitet, en 90Hz refresh rate og præcis lydgengivelse.
HTC præsenterer også en Universal VR Controller, som fungerer sammen med headsettet, og HTC Laser Lighthouses, som registrerer selv de mest diskrete håndbevægelser. De to trådløse controllere er designet til at fungere med stort set alle VR-oplevelser, og samtidig er de så simple og intuitive at bruge, at det bliver let for alle at få en god VR-oplevelse.
Potentialet rækker længere end gaming
Gennem partnerskabet med Valve har HTC udviklet en udviklerudgave af headsettet, som gør det muligt at generere et rigt udvalg af underholdning. Det sker i et tæt samarbejde med verdens største spiludviklere, som eksempelvis Vertigo Games, Bossa, Barry-Fireproof, Dovetail Games, Wemo Labs, Google, Steel Wool Games og Owichemy.
Potentialet rækker dog længere end gaming, og sammen med Valve vil HTC transformere hverdagsoplevelser, rejser, sportsaktiviteter, shopping og den måde vi mødes med venner og famlie på. For at det bliver en realitet, arbejder HTC sammen med nogle af verdens bedste forbruger-brands som eksempelvis Google, HBO, Lionsgate og the National Palace Museum i Taiwan.
“Vive kommer til at redefinere underholdning, den måde vi kommunikerer med hinanden på og på sigt hvordan vi bliver mere produktive”, siger VP for Norden og UK Peter Frølund og fortsætter: “HTC Vive er en realitet. Headsettet er her, og det er klar, inden vi når 2016”.
Comment here
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.